Τετάρτη

05 Φεβρουαρίου 2025

MOMus – Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης | Έκθεση «Future Perfect»

Έκθεση «Future Perfect»
Νίκος Αρβανίτης, Ασκήσεις εργασίας (σε δεκατρία κεφάλαια), 2022 Ηχητικό έργο και εγκατάσταση με μπάλες γυμναστικής, διάρκεια 130', διαστάσεις μεταβλητές. Φωνητική επιτέλεση: Αγγελική Σουπιονά
Η έκθεση έχει στον πυρήνα της την αναρώτηση: πώς θα έχουμε ζήσει; Μέσα από τις εικαστικές προτάσεις 19 καλλιτεχνών προκύπτουν ισάριθμες, διαφορετικές απαντήσεις και υποθέσεις για το (συντελεσμένο) μέλλον

23 Ιανουαρίου – 30 Μαρτίου 2025

Εγκαίνια: Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2025, 20:30

Συντελεσμένο ή τέλειο μέλλον; Με τη διττή ανάγνωση του όρου «Future Perfect» υποβάλλεται ο τίτλος της νέας έκθεσης που παρουσιάζεται στο MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη από τις 23 Ιανουαρίου έως τις 30 Μαρτίου 2025 σε συνδιοργάνωση με το ifa – Institut für Auslandsbeziehungen και το Goethe-Institut Thessaloniki και την υποστήριξη του Γενικού Προξενείου της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη. Η έκθεση έχει στον πυρήνα της την αναρώτηση: πώς θα έχουμε ζήσει; Μέσα από τις εικαστικές προτάσεις 19 καλλιτεχνών προκύπτουν ισάριθμες, διαφορετικές απαντήσεις και υποθέσεις για το (συντελεσμένο) μέλλον.

Antje Majewski, The Donation (2024), 2009 Λάδι σε καμβά, 290 × 355 εκ. © Antje Majewski / VG Bild-Kunst Βόννη, 2013 Παραχώρηση: Antje Majewski, neugerriemschneider, Βερολίνο

Ταινίες, φωτογραφίες, γλυπτά, αντικείμενα, πίνακες και κολάζ συνθέτουν την εικαστική πρόταση/έκθεση, ως άλλο τρόπο εξέτασης εικασιών για την πορεία της ιστορίας. Σήμερα το μέλλον θεωρείται όλο και περισσότερο ως μια κρίσιμη έννοια. Ακόμα και το πολύ κοντινό μέλλον, παρά την ψηφιακή επιτάχυνση, είναι δύσκολο να προβλεφθεί και φαίνεται αδύνατο να καταλήξουμε σε μια αξιόπιστη κατανόηση για αυτό.

Henrik Olesen, A. T., 2012
Κολάζ από υπολογιστή σε χαρτόνι, 20 φύλλα
Φωτογραφία: Lothar Schnepf
© Henrik Olesen, Galerie Buchholz, Βερολίνο/Κολωνία
Παραχώρηση: Galerie Buchholz, Βερολίνο/Κολωνία

Αν στη νότια περιοχή της Μεσογείου κοινωνίες των πολιτών διεκδικούν και ενσαρκώνουν το μέλλον σε πείσμα της μαζικής αντίστασης που συναντούν, στην Κεντρική Ευρώπη το μέλλον μοιάζει να αποτελεί περισσότερο πηγή ανησυχίας παρά κίνητρο δράσης.

DAS INSTITUT(Kerstin Bratsch & Adele Roder) με την Viola Yeşiltac, Viola / Viola Ghost, 2011
Από τη σειρά: When You See Me Again It Won’t Be Me
35 μμ προβολή με slides
Φωτογραφία: DAS INSTITUT, Lucas Knipscher, Yola Monakhov, Viola Yeşiltac
© Adele Roder, Kerstin Bratsch
Παραχώρηση: Balice Hertling και οι καλλιτέχνιδες

Ωστόσο, η ικανότητα να κάνουμε εικασίες, να κατονομάζουμε προθέσεις, προσδοκίες και φόβους και στη συνέχεια να τα κάνουμε αυτά τη βάση για δράση είναι αυτό που κρατάει ενωμένες τις κοινωνίες. Τα έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση δημιουργούν χώρους φαντασίας, δράσης (και παιχνιδιού) για το μέλλον και «μεταφράζουν» σημαντικά κοινωνικά ερωτήματα σε καλλιτεχνικές έννοιες.

Καλλιτεχνική διεύθυνση: Θούλη Μισιρλόγλου

Επιμέλεια: Angelika Stepken, επιμελήτρια και πρώην διευθύντρια της Villa Romana-Φλωρεντία, Philipp Ziegler, επιστημονικός συνεργάτης του ZKM | Μουσείο Νέας Τέχνης-Καρλσρούη, Θοδωρής Μάρκογλου, ιστορικός τέχνης-επιμελητής MOMus-Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Νίκος Αρβανίτης, Nairy Baghramian, Βαγγέλης Βλάχος, DAS INSTITUT (Kerstin Brätsch & Adele Röder), Mariana Castillo Deball, Cyprien Gaillard, Dani Gal, Λίνα Θεοδώρου, Annette Kelm, Jutta Koether, Armin Linke, Antje Majewski, Henrik Olesen, Γιώργος Σαπουντζής, Nora Schultz, Nasan Tur, Danh Vo, Clemens von Wedemeyer

Κοινοποίηση:

Διαβάστε ακόμα:

Search

Ροή Ειδήσεων

Τοπικά

Πολιτισμός

Πολιτική

Αθλητικά

Υγεία

Καιρός

Περιβάλλον

Κοινωνία

Τουρισμός

Θρησκεία

Απόψεις - Άρθρα

Στιγμιότυπα

Αγορά

Αγγελίες

+

Περισσότερα

+

Επικοινωνία