Σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη αναφέρει:
«Το ΚΚΕ εκφράζει τη θλίψη του για το πρωτοφανές πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και τα ειλικρινή συλλυπητήριά του στις οικογένειες των θυμάτων. Καλεί τα μέλη και τους φίλους του να συμμετάσχουν στις αιμοδοσίες που διοργανώνονται στις πόλεις όπου νοσηλεύονται τραυματίες.
Απαιτούμε να υπάρξει πλήρης διερεύνηση των αιτιών αυτής της τραγωδίας, να μη συγκαλυφθεί τίποτα!
Σε κάθε περίπτωση, η τραγωδία στα Τέμπη δεν ήταν κάτι που ήρθε από το πουθενά.
Εδώ και καιρό υπήρχαν ενδείξεις ότι έχει διαμορφωθεί μια πολύ επικίνδυνη κατάσταση στις σιδηροδρομικές μεταφορές, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τους εργαζόμενους. Υπήρχαν πολυάριθμες προειδοποιήσεις από τους εργαζόμενους ότι ήταν θέμα χρόνου να συμβεί ένα πιο σοβαρό ατύχημα, οι οποίες προφανώς και αγνοήθηκαν από την κυβέρνηση και την εταιρεία.
Αυτό έρχονται να επιβεβαιώσουν και οι καταγγελίες για το κακοσυντηρημένο δίκτυο, για τις ελλείψεις και τα κενά σε συστήματα ασφάλειας, προσωπικό και κρίσιμες υποδομές, όπως είναι η σήμανση. Αυτά ακριβώς τα ζητήματα έθετε μόλις πριν λίγες ημέρες και η ανακοίνωση της συνδικαλιστικής παράταξης του ΚΚΕ στους σιδηροδρομικούς, με τη σοκαριστική πρόβλεψη ότι «δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις».
Συνεπώς, δεν πρόκειται για μια «κακή στιγμή», αλλά για προδιαγεγραμμένο έγκλημα με αιτίες και ενόχους.
Είναι τεράστιες οι ευθύνες της εταιρείας που στις ανακοινώσεις της δεν έδινε καμία απάντηση για τις λεπτομέρειες και τις αιτίες του δυστυχήματος, ούτε καν για τον ακριβή αριθμό των επιβατών των αμαξοστοιχιών. Κατά τα άλλα εισπράττει 50 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο από το κράτος ως επιδότηση.
Όλα τα παραπάνω είναι τα αποτελέσματα της διαχρονικής πολιτικής της λεγόμενης απελευθέρωσης των σιδηροδρόμων, της κρατικής υποχρηματοδότησης, της κατάτμησης του σιδηροδρομικού έργου σε πολλά κομμάτια και της ιδιωτικοποίησης της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πρόκειται για μια εγκληματική -όπως αποδεικνύεται- πολιτική, που φέρει τη σφραγίδα όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ. Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής απολύθηκαν εργαζόμενοι, επιβλήθηκαν ελαστικές σχέσεις εργασίας και εντατικοποίηση σε όσους απέμειναν, ενώ η ιταλική εταιρεία επιδοτήθηκε με πακτωλό χρημάτων.
Αυτές οι ευθύνες δεν παραγράφονται με την παραίτηση ενός υπουργού, ούτε μπορούν να κρυφτούν πίσω από τις δηλώσεις του πρωθυπουργού για ανθρώπινα λάθη.
Αυτή η πολιτική, που έχουν για «ευαγγέλιο» όλα τα άλλα κόμματα, έχει οδηγήσει σε τραγικά ατυχήματα και σε άλλες χώρες της ΕΕ. Άρα κανένας δεν δικαιούται να το παίζει ανήξερος.
Στον βωμό αυτής της εγκληματικής κρατικής πολιτικής, καθώς και στον βωμό των κερδών του επενδυτή, θυσιάζονται οι αναγκαίοι όροι για ασφαλείς και σύγχρονες σιδηροδρομικές μεταφορές, αφού αντιμετωπίζονται συστηματικά ως «κόστος».
Η σύγκρουση με τα παραπάνω είναι κυριολεκτικά ζήτημα ζωής και θανάτου!».
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΚΟΒ ΣΚΟΠΕΛΟΥ
Σκόπελος, 02/03/2023
ΔΑΣ-ΟΤΑ Μαγνησίας: Ούτε δυστύχημα, ούτε ατύχημα. Προδιαγεγραμμένο και διαρκές έγκλημα
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η ΔΑΣ-ΟΤΑ Μαγνησίας εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων της ανείπωτης τραγωδίας στα Τέμπη
Η μετωπική σύγκρουση των δυο αμαξοστοιχιών που άφησε πίσω της δεκάδες νεκρών δεν αποτελεί ούτε δυστύχημα, ούτε ατύχημα, αλλά προδιαγεγραμμένο έγκλημα. Οι εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από υποσχέσεις για την αναζήτηση των αιτιών.
Οι αιτίες βρίσκονται στην πολιτική εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων που προωθεί η Ε.Ε. και οι διαδοχικές κυβερνήσεις στην Ελλάδα. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2017 πούλησε αντί 45 εκατομμυρίων ευρώ την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie dello Stato Italiane Group, πριμοδοτώντας την μάλιστα με 250 εκ ευρώ. Σύμβαση που επικύρωσε και η κυβέρνηση της ΝΔ τον Ιούλιο του 2022 με αποτέλεσμα η ιταλική εταιρεία να τσεπώσει 750 εκατομμύρια ευρώ για 15 χρόνια, εκτελώντας την «άγονη γραμμή Αθήνα Θεσσαλονίκη!!
Πρόκειται για αποφάσεις που ενισχύουν τις ιδιωτικοποιήσεις σε βάρος των συμφερόντων και της ζωής του λαού. Είναι στη γραμμή υπεράσπισης των κερδών των πολυεθνικών, των επενδυτών και όσων λυμαίνονται υποδομές που έχει ακριβοπληρώσει ο λαός. Είναι στη γραμμή διατήρησης και χειροτέρευσης των όρων δουλειάς των εργαζομένων που πληρώνουν τα ανύπαρκτα μέτρα ασφάλειας και υγείας με την ίδια τους τη ζωή.
Να απολογηθούν τώρα όλοι αυτοί που πούλησαν τον ΟΣΕ αντί να τον θωρακίσουν με σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, αφήνοντας τους ελληνικούς σιδηροδρόμους με ελάχιστους εργαζόμενους, χωρίς κατάλληλη εκπαίδευση, εξειδίκευση και πιστοποίηση. Όλες οι κυβερνήσεις που απαξίωσαν τα έργα υποδομής αντί να τα ολοκληρώσουν, χωρίς συντήρηση και επισκευές που είναι απαραίτητες για την ασφαλή τους λειτουργία. Που πέταξαν στο καλάθι των άχρηστων τις αγωνιώδεις προειδοποιήσεις των εργαζομένων για όλα τα παραπάνω διαχρονικά, αλλά και λίγες μέρες πριν τη νέα, ανείπωτη τραγωδία, όταν οι συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ προειδοποιούσαν ότι οι αποφάσεις των τελευταίων κυβερνήσεων είναι υπεύθυνες όχι μόνο για όσα δυστυχήματα έγιναν, αλλά και για όσα ήταν βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν.
Η εργατική τάξη της χώρας μέσα από τα Συνδικάτα της μπορεί και θα παρέμβει καθοριστικά ώστε όχι μόνο να αποδοθούν οι πραγματικές ευθύνες στην αντιλαϊκή πολιτική και τους εκφραστές της, αλλά θα συνεχίσει με μεγαλύτερη ορμή τον αγώνα για να μην σακατεύεται κανείς και χάνει τη ζωή του στον 21ο αιώνα για τα κέρδη μιας χούφτας παράσιτων, που αδιαφορούν για τη ζωή και την ευημερία του λαού.
Παλεύουμε για ασφαλείς, δημόσιες και φτηνές σιδηροδρομικές μεταφορές, ενάντια στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων που θεωρεί την ανθρώπινη ζωή κόστος.
Στις δύσκολες αυτές στιγμές καλούμε τους συναδέλφους να συνεισφέρουν στην αιμοδοσία που πραγματοποιείται για να βοηθηθούν οι τραυματίες.
Βόλος, 2/3/2023