Τη στήριξη στον απεργιακό αγώνα και στα δίκαια αιτήματα των καλλιτεχνών όλων των ειδικοτήτων, εξέφρασε ο περιφερειακός σύμβουλος Θεσσαλίας Τάσος Τσιαπλές, επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, με την συμμετοχή του στην συγκέντρωση τους σήμερα (2/2/2023) μπροστά από το α’ αρχαίο θέατρο της Λάρισας.
Οι υποσχέσεις του πρωθυπουργού, κάτω από τον αντίκτυπο των κινητοποιήσεων των καλλιτεχνών, δεν αντιμετωπίζουν τα προβλήματά τους. Ούτε καν επαναφέρουν την κατάσταση στο σημείο που βρισκόταν πριν την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος.
Οι πανηγυρισμοί του ΣΥΡΙΖΑ, δικαιολογούνται γιατί οι εξαγγελίες της κυβέρνησης ελάχιστα απέχουν από τις δικές του θέσεις για «διαβάθμιση» των καλλιτεχνικών σχολών στο επίπεδο της κατάρτισης των ΙΕΚ και παραπομπή του αιτήματος για σύστημα Ανώτατης Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης στις καλένδες.
Οι κομμουνιστές περιφερειακοί σύμβουλοι Θεσσαλίας της Λαϊκής Συσπείρωσης, στηρίζουν τις δίκαιες διεκδικήσεις των καλλιτεχνών, για:
- Κατάργηση του ΠΔ 85/2022. Μισθολογική κατάταξη όλων των αποφοίτων Καλλιτεχνικών σχολών στην κατηγορία ΤΕ. Καμία σκέψη για υποβάθμιση των καλλιτεχνικών σπουδών στο επίπεδο της μεταλυκειακής κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.).
- Συγκρότηση Δημόσιων και δωρεάν αποκλειστικά Ανώτατων Καλλιτεχνικών Σχολών στα Πανεπιστήμια, που να καλύπτουν τα αντικείμενα των μουσικών, των ηθοποιών, των χορευτών, των σκηνοθετών.
Ανάπτυξη και διεύρυνση των αναγκαίων υποδομών για την Ανώτατη Δημόσια Καλλιτεχνική Εκπαίδευση παράλληλα με την αξιοποίηση όσων ήδη υπάρχουν. Τα υπάρχοντα Πανεπιστημιακά Τμήματα Μουσικών Σπουδών να αποκτήσουν κατευθύνσεις δημιουργίας, εκτέλεσης και ερμηνείας ώστε να μπορούν από αυτά να βγαίνουν απόφοιτοι και σε αυτούς τους τομείς. Να μην αποσυνδέεται η θεωρία από την πράξη της μουσικής. Να μην αποσυνδέεται ο θεωρητικός από το αντικείμενο της τέχνης. - Δημιουργία δημόσιων και δωρεάν Κέντρων Καλλιτεχνικής Παιδείας με ενιαίο πρόγραμμα σπουδών υπό την ευθύνη του ΥΠΑΙΘ, τα οποία θα λειτουργούν στα όρια κάθε Δήμου ή Δημοτικού διαμερίσματος και θα παρέχουν τις απογευματινές ώρες καλλιτεχνικά και μουσικά μαθήματα. Οι υπάρχουσες δομές των Δημοτικών Ωδείων μπορούν να αξιοποιηθούν σε αυτή την κατεύθυνση. Να υπάγονται, να χρηματοδοτούνται και να λειτουργούν με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ. Μέσα από αυτά, να μπορούν οι μαθητές να έρχονται από μικρή ηλικία σε επαφή με την τέχνη της μουσικής, να κάνουν όσοι επιθυμούν εκεί την προετοιμασία τους για τις αντίστοιχες ανώτατες Κρατικές σχολές. Τα κέντρα αυτά δε θα οδηγούν στην απόκτηση πτυχίων και διπλωμάτων. Η λειτουργία τους να γίνεται με μόνιμο προσωπικό, κατάλληλα εκπαιδευμένο με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
- Όσοι κατέχουν δίπλωμα οργάνου, μονωδίας ή σύνθεσης από Ωδεία που είναι αναγνωρισμένα από το κράτος μέχρι και την περίοδο εφαρμογής αυτού, να μπορούν να αντιστοιχίσουν τους τίτλους σπουδών τους με αυτούς των αντίστοιχων Κρατικών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων με βάση το πρόγραμμα σπουδών τους ή με κριτήρια που θα ορίσουν τα ίδια τα Ιδρύματα.
- Αξιοποίηση του σημερινού εκπαιδευτικού, καλλιτεχνικού δυναμικού καθώς και μικρών ιδιωτικών καλλιτεχνικών σχολών για τη στελέχωση του Δημόσιου συστήματος Καλλιτεχνικής – Μουσικής Παιδείας παράλληλα με την ανάδειξη νέου δυναμικού.
- Να προσφέρονται για όσους επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους δημόσια και δωρεάν μεταπτυχιακά προγράμματα που θα καλύπτουν όλο το αντικείμενο της τέχνης.
- Απόρριψη κάθε μηχανισμό πιστοποίησης, κατάργησης, κατηγοριοποίησης και υποβάθμισης των πτυχίων μας.
- Πέρασμα της ευθύνης για την Καλλιτεχνική Εκπαίδευση από το υπουργείο Πολιτισμού στο υπουργείο Παιδείας.
- Αναβάθμιση και διεύρυνση των μαθημάτων αισθητικής αγωγής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
- Κατάργηση της δυνατότητας δεύτερης ανάθεσης στους εκπαιδευτικούς. Πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών.
- Να προχωρήσει άμεσα η συγκρότηση επιτροπών των αντίστοιχων υπουργείων για την αναγνώριση των σπουδών που έχουν κάνει οι μαθητές των Μουσικών Σχολείων.
- Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας σε όλους τους χώρους: Λυρική, Ωδεία, τηλεόραση, συναυλίες, στούντιο, εστίαση.