Στο κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης που υπογράφει ο Βασίλης Μεταξάς, βουλευτής του ΚΚΕ, αναφέρονται τα εξής:
«Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας συνεχίζουν τον αυταρχικό κατήφορό τους με νέες κλήσεις στα πειθαρχικά προς εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στην απεργία – αποχή από την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση, που έχουν κηρύξει οι Ομοσπονδίες τους. Αυτή τη φορά σειρά έχει η Περιφέρεια της Θεσσαλίας, με δεκάδες διώξεις στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ασφαλώς, οι εκπαιδευτικοί απαντούν αγωνιστικά, όπως έκαναν σε όλη την Ελλάδα, την Παρασκευή 31/1, έχοντας τη συμπαράσταση εκατοντάδων σωματείων και φορέων.
Είναι σαφές, όπως απέδειξαν και δεκάδες άλλες περιπτώσεις διώξεων, πως η λεγόμενη αξιολόγηση της κυβέρνησης και του υπουργείου αποτελεί ένα εργαλείο για την αντιμετώπιση των καθυστερήσεων και αντιδράσεων στην προώθηση της βάρβαρης πολιτικής, που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών, την ένταση των ταξικών φραγμών για τα παιδιά των εργατικών – λαϊκών οικογενειών.
Η πρόσφατη ρύθμιση με τα Ωνάσεια Σχολεία και οι μεγάλες αντιδράσεις γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών αναδεικνύουν ανάγλυφα ότι από τη μία μεριά βρίσκεται η εχθρική για την εκπαίδευση πολιτική των κυβερνήσεων, της Ε.Ε., των οδηγιών του ΟΟΣΑ και από την άλλη βρίσκεται η πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας που διεκδικεί τη σύγχρονη μόρφωση των παιδιών και παλεύει για να ζει με αξιοπρέπεια.
Οι κλήσεις στα πειθαρχικά αποτελούν ευθεία επίθεση στο κατοχυρωμένο με αγώνες και αίμα δικαίωμα στην απεργία. Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν σε νόμιμη απεργία δεν έχουν τελέσει κανένα αδίκημα, αφού είναι προφανές ότι η άσκηση ενός νόμιμου δικαιώματος δεν μπορεί να ερμηνευτεί ως πειθαρχικό παράπτωμα ή να συνδεθεί έμμεσα ή άμεσα με την επιβολή οποιουδήποτε δυσμενούς διοικητικού ή άλλης μορφής μέτρου εις βάρος του υπαλλήλου.
Μόνιμο επιχείρημα της κυβέρνησης, επίσης, είναι η λεγόμενη τήρηση της νομιμότητας τη στιγμή που η ίδια αρνείται να εφαρμόσει ακόμα και δικαστικές αποφάσεις, όπως τις αποφάσεις των διοικητικών εφετείων που δικαιώνουν τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς για τη μονιμοποίησή τους, τις οποίες το υπουργείο Παιδείας αρνείται πεισματικά να τις εφαρμόσει! Τα επιχειρήματα της κυβέρνησης, λοιπόν, καταρρίπτονται από την ίδια. Η ουσία είναι πως δεν θέλει εκπαιδευτικούς που θα δυσκολεύουν το αντιλαϊκό έργο των κυβερνήσεων, που θα καταδεικνύουν τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, που θα διεκδικούν. Αξιολόγηση και διώξεις είναι άρρηκτα δεμένες πλευρές της ίδιας πολιτικής, γεγονός που καταρρίπτει και την ίδια την προσπάθεια να παρουσιαστεί η αξιολόγηση ως δήθεν ένα μέσο για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Είναι μέσο επιβολής και με το καρότο και με το μαστίγιο των βάρβαρων μέτρων στα σχολεία.
Της πολιτικής εκείνης που ακόμα και τώρα στη Θεσσαλία, όπως και σε όλη την Ελλάδα, έχει αφήσει σχολεία με κενά και ελλείψεις, που η υποχρηματοδότηση και η εγκατάλειψη της σχολικής στέγης έχει οδηγήσει σε όλο και πιο συχνά επικίνδυνα περιστατικά, όπως πτώσεις ταβανιών, που υπάρχουν τμήματα με πάνω από 28 μαθητές, που αναπληρωτές εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να κοιμούνται με τις οικογένειές τους σε αυτοκίνητα.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός, τι μέτρα προτίθεται να πάρει, ώστε να σταματήσουν όλες οι άδικες διώξεις και η στοχοποίηση των εργαζομένων και των σωματείων τους και να παρθούν πίσω όλες οι διώξεις των εργαζομένων που σχετίζονται με τη συνδικαλιστική δράση».